Skip to content
All articles
  • All articles
  • About whales & dolphins
  • Create healthy seas
  • End captivity
  • Green Whale
  • Prevent deaths in nets
  • Scottish Dolphin Centre
  • Stop whaling
Dead sperm whale in The Wash, East Anglia, England. © CSIP-ZSL.

What have dead whales ever done for us?

When dead whales wash up on dry land they provide a vital food source for...
Risso's dolphin © Andy Knight

We’re getting to know Risso’s dolphins in Scotland so we can protect them

Citizen scientists in Scotland are helping us better understand Risso's dolphins by sending us their...
Pilot whales pooing © Christopher Swann

Talking crap and carcasses to protect our planet

We know we need to save the whale to save the world because they are...
Fin whales are targeted by Icelandic whalers

Speaking truth to power – my week giving whales a voice

The International Whaling Commission (IWC) meeting is where governments come together to make decisions about whaling...

Why do whales and dolphins strand on beaches?

People often ask me 'why' whales and dolphins do one thing or another.  I'm a...
A spinner dolphin leaping © Andrew Sutton/Eco2

Head in a spin – my incredible spinner dolphin encounter

Sri Lanka is home to at least 30 species of whales and dolphins, from the...
Sperm whale (physeter macrocephalus) Gulf of California. The tail of a sperm whale.

To protect whales, we must stop ignoring the high seas

Almost two-thirds of the ocean, or 95% of the habitable space on Earth, are sloshing...
WDC team at UN Ocean conference

Give the ocean a chance – our message from the UN Ocean Conference

I'm looking out over the River Tejo in Lisbon, Portugal, reflecting on the astounding resilience...

Nachwuchs im Moray Firth! Teil II

Hallo zusammen,

es gibt noch mehr Nachwuchs-Neuigkeiten aus dem Moray Firth… Diesmal aus dem Kessock-Kanal, wo unsere liebe Kesslet vor ein paar Tagen einen kleinen Wonneproppen zur Welt gebracht hat!

Gestern hatte ich das Glück, dass mich Eric Wardlaw von Phoenix Cruises im Hafen von Inverness, einer der lokalen Betreiber für Bootstouren, auf einen Ausflug mitnahm. Wir waren sehr leise und vorsichtig, sodass  ich ein paar gute Bestätigungs- und ID-Fotos machen konnte. Nach fünf Minuten war ich mir ganz sicher, dass Kesslet die neue Mama ist. Eric und ich grinsten also übers ganze Gesicht und machten uns auf den Rückweg zum Hafen. Vielen vielen Dank, Eric!

Meine Freunde von der Forschungsstation im Leuchtturm haben gestern Charlie draußen bei Cromarty gesehen, als sie mit dem Forschungsboot zum letzten ID-Fotoausflug der Saison draußen waren. Es sieht so aus, als würde er seine Mutter und ihr neues Baby in Ruhe lassen – aber natürlich wird er seine kleine Schwester oder seinen kleinen Bruder schon bald besuchen.

Wie ihr euch vorstellen könnt bin ich sehr glücklich!

Viele Grüße,
Charlie